Lietuvos „drago“ čempionate šį sezoną ne vieną pradžiugino, o kai kuriuos ir išgąsdino žinia, kad Kazlų Rūdos aerodrome, kur vyksta traukos lenktynės, pirmi keliolika metrų bus padengti taip vadinamais klijais. Pastarieji dažnai matomi tarptautinėse varžybose, tačiau Lietuvoje, retokai, o pasirodo, tokia taktika tik į naudą tiems dalyviams, kurių automobiliai galingesni.
Kaip pasakojo „RSVMotors.lt drag čempionato“ etapo organizatorius Tomas Stadalius, traukos lenktynėse bene svarbiausia dalis – geras startas. Būtent tam pirmi 100 metrų, „drago“ trasos Kazlų Rūdoje esančiame aerodrome buvo padengta klijais.
Kam praverčia klijai?
„Įrodyta, kad jeigu danga – klijai, ir jei pirmus 18 metrų tu įveiksi per 0,1 sek. greičiau, tai ketvirtį mylios, visą lenktynių atstumą, įveiksi 0,2 sek. greičiau“, – pasakojo T. Stadalius.
Tiesa, pasak jo, klijai – tik skambus pavadinimas tam, kuo iš tiesų padengiama trasa, kad automobilių ratai starte neprasisuktų ir nepradėtų slysti.
„Ant trasos purškiama speciali medžiaga – klijai, tuomet barstomos kanifolijos dulkės ir trinamas „draginis slikas“ – specialiai traukos lenktynėms skirta padanga, – kad ant dangos liktų kuo daugiau gumos. Taip sluoksnis po sluoksnio ant asfalto ar betono dangos atsiranda gumos danga. Ir, kadangi važiuoji guminėmis padangomis, guminė danga ir padanga tarpusavyje labai gerai kimba. Vien tik klijų čia neužtenka“, – technologiją aiškino „drago“ čempionato etapo organizatorius.
Kas nutinka, jei trasos startas nėra padengtas specialia medžiaga? Paprasta, sako T. Stadalius, automobilio padangos praslysta ir pradeda suktis vietoje skleisdamos dūmų debesis, o automobilis, užuot šovęs pirmyn, gali pradėti slysti.
„Tai ir nesaugu, ir gero laiko neturėsi, jei neturi gero sukibimo, – pabrėžė jis. – Galima sakyti, kad klijų danga praverčia bet kokiam automobiliui, kuris sugeba pajudėdamas iš vietos prasukti ratus, nes tokiu atveju energija švaistoma padangos deginimui.“