Paskutinis vasaros savaitgalis Kazlų Rūdoje buvo ypač karštas. Čia esančiame aerodrome nugriaudėjo trečiasis Lietuvos „drago“ čempionato etapas, į kurį susirinko beveik 100 greičiausių šalies automobilių ir jų vairuotojų. Natūralu, tokia arklio galių koncentracija be pasekmių nepraėjo: pagerintas Lietuvos greičio rekordas.
Kad Kazlų Rūdoje esančiame aerodrome bus karšta, buvo aišku dar gerokai iki „RSVmotors.lt drag čempionato“ etapo pradžios. Norą jame dalyvauti pareiškė patys garsiausi traukos lenktynių profesionalai, o kai kuriuos iš jų automobilių sporto mėgėjai trasoje matė prieš tik kelerius metus.
Tad „drago“ entuziastai čia gavo progą išvysti Ježij Chmelevskij, garsiojo „ježmobilio“ autoriaus, pasirodymą ir prisiminti įspūdingą sportininko patirtą avariją skriejant beveik 270 km/val. Su „BMW Altered“, puoselėjamu kone dvidešimtmetį, pasivaržyti atkeliavo ir Aivaras Štikelis, kuris pirmasis Lietuvoje sukonstravo „drago“ automobilį su reaktyviniu varikliu ir skriejo juo F1 bolidams įprastu greičiu.
Bene garsiausiai čia nuskambėjo Mindaugo Beniušio, vairavusio ypatingą techniką – specialiai traukos lenktynėms skirtą dragsterį – pasiekimai. Sportininkas įveikdamas 402 metrų ilgio trasą išvystė net 314 km/val. greitį ir numatytą atstumą įveikė per 7.73 sek. Šitaip M. Beniušis pagerino Lietuvos greičio rekordą, o traukos lenktynių organizatoriai prisipažino, kad Kazlų Rūdos aerodrome jie tokių skaičių dar nebuvo regėję.
Etapo nugalėtojai
Beveik 100 traukos lenktynių dalyvių varžosi atskirose klasėse, į kurias jie skirstomi pagal kvalifikacijoje parodytus ketvirčio mylios trasos įveikimo laikus.
Pergalę Kazlų Rūdoje trečiajame čempionato etape šventė šie sportininkai:
„Daily Drive“ klasė
- Vidas Misiūnas
- Evaldas Vosylius
- Šarūnas Mozūraitis
„Stock“ klasė
- Andrejs Gorbatovskis
- Paulius Lukošius
- Donatas Morkūnas
„Street A“ klasė
- Remigijus Martynaitis
- Živilė Zujūtė
- Gediminas Jankauskas
„Super Stock“ klasė
- Rokas Ramanauskas
- Tomas Jocius
- Artūras Gusto
„Street B“ klasė
- Darius Vadapolas
- Juozas Ramoška
- Arnoldas Služman
„Super Street“ klasė
- Dainius Procykas
- Marius Galminas
- Robertas Kukta
„Super Gas“ klasė
- Laimis Sadauskas
- Andrius Ūsas
- Kazys Povilionis
„Pro FWD“
- Ernestas Stankevičius
- Linas Astrauskas
- Antanas Krivickas
„Super COMP“ klasė
- Jevgenijs Bičkovs
- Paulius Vaškelis
Nustebino naujokas
Tomas Stadalius, „drago“ čempionato organizatorius, pasakoja, kad nepaisant „vilkų“ pasirodymų, bene labiausiai jį nustebino naujoko Dainiaus Procyko pasiekimai. Vaikinas su „Audi A3“ laimėjo pirmąją vietą „Super Street“ klasėje.
„Jis pirmą kartą startavo šiemet ir jau lipa ant podiumo profesionaliai šiam sportui paruoštų automobilių klasėje. „Drago“ sebuviai Dainių atsimena dar nuo tų laikų, kai būdamas 12 jis pirmą kartą atvyko stebėti lenktynių su Aivaro Štikelio šeimyna ir jam pagelbėti su „BMW E30 Altered“. Per dešimtmetį, sako, jis praleido gal tik tris etapus, o dabar ir pats pradėjo varžytis“, – pasakoja organizatorius.
Kuo stebėtis turėjo ir žiūrovai, mat jiems teko išvysti ne tik „ježmobilio“ startą, bet ir specialiai šiam sportui sukurtą „dragsterį“. Taip pat startavo ir „Fiat Topolino Altered“ „dragsteris“, prie kurio vairo sėdo Giedrius Jurevičius.
Pastarasis sportininkas, beje, pagerino savo asmeninį trasos įveikimo rekordą ir įveikė 8 sekundžių ribą: ketvirtį mylios jis nuvažiavo per 7,93 sek.
„Drago“ senbuvio A. Štikelio BMW Kazlų Rūdos aerodromo trasą įveikė per 8,90 sek. Ir nors šis rezultatas nėra piloto geriausias pasiekimas, visgi sugrįžus su tik ką perrinkta technika į lenktynes po kelerių metų toks pasiekimas – puikus.
„Reikėtų atkreipti dėmesį ir į „Junior dragster“ pilotuojantį latvį Daniils Bičkovs, nes 12-metis rodo didelį potencialą ir nuostabų reakcijos laiką – 0,0682 sek. Panašu, kad senbuviams atsipalaiduoti, kai auga tokia jaunoji „drago“ karta, tikrai nereikėtų“, – pastebi T. Stadalius.
Atsipalaiduoti neverta ir dėl to, kad ne vienas traukos lenktynių mėgėjas, išvydęs, koks greičio vakarėlis buvo užkurtas Kazlų Rūdoje, pareiškė būtinai sugrįšiąs į paskutinį, kevirtąjį čempionato etapą, kuris laukia rudenį, rugsėjo 24-25 dienomis.
Organizatoriai žada, kad rudens etape gali pažirti netikėtumų, mat atvėsus orams mažiau spyriosis ir daugiau galios demonstruos dalyvių technika.